Експрес-огляд ОВТ: про сухопутний «есмінець ППО» та «розумні» армійські мости в країні вікінгів

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших подій і новацій у цій сфері.

Туреччина робить ставку на власні сили: в Анкарі нарешті взяли на озброєння армії БМП ARMA 8×8

БМП ARMA 8×8, Фото: Otokar

Турецька армія розширила свій арсенал додаванням БМП ARMA 8×8, тактичного броньованого автомобіля виробництва місцевої компанії Otokar. Про це повідомило місцеве агентство Anadolu.

«Нарешті, версія 8×8 сімейства ARMA вперше надійшла на озброєння в Туреччині в рамках проєкту YENER Modern Mine Detection System, який виконує ASELSAN. Сімейство багатоколісних транспортних засобів ARMA від Otokar нині активно використовують 9 різних користувачів на 3 континентах, у 5 країнах, включаючи Туреччину», — зазначено в повідомленні.

Сімейство автомобілів ARMA було розроблено ще у 2006 році та досягло успіху на експорті 2015 року.

Як стверджують виробники даної бронемашини, ARMA 8×8 поєднує в собі вражаючу вогневу міць з високим рівнем балістичного та протимінного захисту. Ця модульна машина відрізняється можливістю оснащення різними бойовими модулями, зокрема 12,7 мм кулеметом, поворотною станцією для 7,62-мм кулемета або 40-мм гранатометом, а також пусковими установками для протитанкових ракет. Вона також може бути оснащена системами озброєння калібру 20/30 мм або важчими 90/105/120 мм.

БМП ARMA 8×8, Фото: Otokar

БМП ARMA 8×8 може розвивати максимальну швидкість по шосе 105 км/год та швидкість по воді 8 км/год. Запас ходу становить 700 км, що важливо для машини такого типу.

«Варто навести характеристики бойової машини ARMA 8×8. Її маса — 24 тонни, корпус зварний із V-подібним днищем, десантне відділення вміщує 10 осіб. Ця машина може виготовлятись у варіанті БТР, бойової машини піхоти, рухомого командного пункту, машини ведення розвідки або ж машини вогневої підтримки піхоти», — зазначив у коментарі кореспонденту ІА АрміяInform військовий експерт і директор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express Сергій Згурець.

Троїстий авіасоюз: Японія, Велика Британія та Італія створюють нову організацію для проєкту винищувача VI покоління

Ілюстративне зображення до проєкту винищувача GCAP. Малюнок GCAP

Японія, Велика Британія та Італія вийшли на підписання угоди про створення спільної організації та промислової групи для розробки запланованого вдосконаленого реактивного винищувача VI покоління під робочою назвою Tempest, повідомило видання Dailysabah.

Проєкт Global Combat Air Program (GCAP або ж Глобальна Бойова Авіаційна Програма), в якій беруть участь Велика Британія (BAE Systems), Італія (Leonardo) та Японія (Mitsubishi Heavy Industries), серед усього, передбачає й створення нового винищувача Tempest.

«Ця програма має на меті створення стелс-винищувача шостого покоління для заміни британських та італійських Eurofighter Typhoon, а також японського Mitsubishi F-2 — про створення спільного винищувача було оголошено в грудні 2022 року. Фактично Велика Британія та Японія у рамках цього проєкту об’єднають дві власні програми — британський BAE Systems Tempest та японський Mitsubishi FX. Також, ймовірно, до цієї програми можуть приєднатися і Швеція та навіть Саудівська Аравія» — розповів кореспонденту ІА АрміяInform військовий експерт і директор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express Сергій Згурець.

За словами джерел видання, ця міждержавна структура розподілятиме роботу між групами в різних частинах Глобальної бойової авіаційної програми (GCAP), наприклад, над двигуном і авіонікою.

Серед інших компаній, які беруть участь у проєкті, — європейський виробник ракет MBDA, японський виробник авіоніки Mitsubishi Electric Corp, а також виробники двигунів Rolls-Royce PLC, IHI Corp і Avio Aero.

Слід зазначити, що в цього британсько-японсько-італійського проєкту також є інший, суто «європейський» конкурент — це проєкт FCAS, над яким спільно працюють Німеччина, Франція та Іспанія, і в межах якого створюється винищувач NGF.

План введення в експлуатацію перших машин проєкту Global Combat Air Program у повітряних силах країн-розробників — 2035 рік. А перший політ має відбутися на рівні 2028 року.

«Прав, Британіє, морями!»: BAE Systems представила проєкт десантного катера для Королівських військово-морських сил

Графічна модель перспективного швидкісного десантного катера програми Commando Insertion Craft (CIC). Малюнок BAE Systems

Британське транснаціональне підприємство BAE Systems представило графічну модель перспективного швидкісного десантного катера, який розробляють у межах британської програми Commando Insertion Craft (CIC). Про це повідомляє видання Naval News.

Конструкція 18,5-метрового катера включає наскрізну палубу з можливістю висадки та завантаження по висувному пандусу в носовій і кормовій частині судна. Катер матиме низький профіль верхньої частини, повністю закрите десантне відділення та розміщену в кормовій частині рубку.

Вимоги, поставлені в межах програми CIC, передбачають, що новий катер буде розрахований на доставку ударної групи піхотинців та невеликого транспортного засобу. Він зможе на швидкості більше ніж 25 вузлів (46 км/год) доставляти бойову групу до берега на відстані понад 150 морських миль (277 км). При цьому катер не має бути виявлений ворожими засобами розвідки.

Планується, що проєкт Littoral Strike Craft замінить нинішні десантні катери Королівської морської піхоти (LCVP) Mk.5.

«Сухопутний есмінець ППО»: у Польщі «отаборилась» американська система Aegis Ashore, що може збивати ракети за 1 тис. км

Обʼєкт протиракетної оборони США Aegis Ashore. Фото: USN

У Польщі став на бойове чергування обʼєкт протиракетної оборони США Aegis Ashore, який почали будувати ще у 2009 році. Він розташований поблизу містечка Редзіково. Про це повідомляє портал The War Zone.

Зазначається, що рішення про будівництво цього надскладного протиракетного об’єкта було ухвалено ще у 2009 році, коли ландшафт безпеки в Польщі та Європі був зовсім іншим. Aegis мав захищати від одиничних ударів міжконтинентальних ракет з боку Ірану.

Що стосується характеристик ракет SM-3: стартова маса становить 1,5 тонни, довжина корпусу — 6,55 метра за триступеневої конструкції, дальність пуску та перехоплення цілей для базової версії Block I A/B може становити в діапазоні 900–1200 кілометрів, висота ураження — до 500 кілометрів, вартість за одиницю — у різних джерелах коливається від 11 до 25 мільйонів доларів за одну ракету.

Схема обʼєкта протиракетної оборони США Aegis Ashore в Польщі. Інфографіка MDA

«Головна особливість Aegis Ashore — це стаціонарна протиракетна батарея, озброєна ракетами-перехоплювачами SM-3, призначеними, зокрема, і для перехоплення міжконтинентальних балістичних ракет.

Для побудови такої батареї використовуються елементи конструкції есмінців ВМС США проєкту Arleigh Burke, зокрема систему управління вогнем Aegis, радар SPY-1 та навіть вертикальні пускові установки Mark 41. У чомусь обриси цієї батареї нагадують корабель, тому Aegis Ashore можна в чомусь називати „сухопутним есмінцем ППО“», — про таке розповів кореспонденту ІА АрміяInform військовий експерт і директор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express Сергій Згурець.

Крім Польщі, об’єкт Aegis Ashore розміщено в Румунії, а також змонтована спеціальна тестова версія системи на Гаваях. Усі вони мають однакову базову конфігурацію. Батареї становлять елементи, узяті з проєкту американського есмінця класу Flight IIA Arleigh Burke, які були перенесені на наземну схему.

Не треба знати броду: Норвезька армія обзавелася новими «розумними» мостами AVLB Leguan на базі Leopard 2

Броньований міст AVLB Leguan на базі Leopard 2. Фото: Збройні сили Норвегії

Норвезьке оборонне матеріально-технічне агентство (Forsvarsmateriell) передало Королівству Норвегія п’ять із восьми запланованих у профільному контракті нових броньованих мостів (AVLB). Про таке повідомляє портал Mittler Report Verlag.

Йдеться про AVLB типу Leguan від німецьйого виробника спецтехніки KNDS (Krauss-Maffei Wegmann), що замінять AVLB на базі Leopard 1, які нині використовують норвезькі підрозділи.

Leguan — це модульна система мостів, яка у випадку нових норвезьких машин встановлена ​​на шасі основного бойового танка (ОБТ) Leopard 2.

Сам міст Leguan становлять модулі завдовжки 14 і 26 метрів, виготовлені з алюмінію, що дозволяє AVLB швидко розгортати переправи через рови, річки та інші перешкоди на полі бою. AVLB на базі Leopard 2 включають функцію, яка автоматично та безперервно обчислює навантаження на міст, дозволяючи точно визначати допустиме додаткове навантаження в будь-який момент.

Вибір шасі Leopard 2 як бази для AVLB забезпечує матеріально-технічні переваги для користувачів ОБТ Leopard 2, як-от Норвегія, оскільки ряд запасних частин і процедур обслуговування/ремонту ідентичні. Ці переваги посилює той факт, що Leopard 2, включаючи AVLB, використовують кілька союзників Норвегії по НАТО. Використання платформи Leopard 2 також надає AVLB таку ж тактичну мобільність, як і ОБТ Leopard 2, дозволяючи йому не відставати від бронетанкових підрозділів у польових умовах.

«рф постійно нарощує градус загрози на „північному флангу“ НАТО. Відповідно збройні сили Норвегії також готуються до бойових дій на суходолі. Сценарій таких дій допускає, що цивільна транспортна інфраструктура може бути зруйнована, тому норвезькій армії потрібні свої самохідні мости для оперативного перекидання військ», — прокоментував кореспонденту ІА АрміяInform актуальність постачання Збройним силам Норвегії зразків інженерної техніки військовий експерт і директор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express Сергій Згурець.

Загальна вартість контракту AVLB становить 88,2 млн євро. Окрім п’яти транспортних спецзасобів, переданих нині, ще три будуть поставлені до 2027 року.

Олег Мащенко

Кореспондент АрміяInform

Джерело